Robot jõudis hariduses kasutusse juba eelmisel sajandil. Esimeseks selliseks sündmuseks peetakse Seymour Paperti robotit Turtle (kilpkonn), mille liikumist oli võimalik programmeerida - Turtle küljes oli pliiats ning robot joonistas paberile oma liikumistrajektoori.
Haridusrobootika Eestis sai alguse 2008. aastal. Tänaseks on Eesti haridusasutustes väga palju erinevaid robootika platvorme alates lasteaiast kuni gümnaasiumiastmeni välja.
Meie rühma eesmärgiks on Eestis arendada koolirobootikat. Meie tegemisi kirjeldab täisteenusmudel, mis koosneb viiest sammust:
Me ei saa teha kõigist noortest insenere ning programmeerijaid aga me eesmärk on anda võimalus võimalikult paljudele varases eas. Uuringud näitavad, et hilisemas eas valitakse karjäär huvialade seast, millega on lapsepõlves tegeletud.
Robootika hariduses kasutamise teine eesmärk on toetada õppeaineid läbi praktiliste katsete. Sellises kontekstis on robot vahend, millega uurimusliku õppe meetodil viia läbi füüsika, keemia, matemaatika eksperimente.
Meeskond:
Heilo Altin, haridusrobootika juhtivspetsialist
Ramon Rantsus, robootika spetsialist
Martin Maidla, robootika spetsialist
Valitud publikatsioonid: